0937-094-0090 021-91015548-031-37789580
کاتالوگ چیست و چه انواعی دارد؟

کاتالوگ چیست و چه انواعی دارد؟

امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی و حضور فناوری‌های جدید، دنیای تبلیغات را نیز دستخوش تغییرات بزرگی کرده است، به گونه‌ای که سازمان‌ها و شرکت‌ها برای معرفی درست و اصولی خود به دنبال یک تبلیغات رسانه‌ای و چاپی مثمر ثمر می‌گردند، که یکی از این تبلیغات تاثیرگذار طراحی و چاپ کاتالوگ است.

در واقع کاتالوگ، اولین و برجسته‌ترین استراتژی تبلیغات چاپی است که می‌تواند در معرفی برند تجاری شرکت و یا سازمان شما نقش بسزایی را ایفا کند و در نهایت منجر به جذب مشتریان کثیری شود.

 

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ نوعی رسانه‌ی چاپی تبلیغاتی است که شرکت‌های بزرگ تولیدی و یا خدماتی، برای معرفی مجموعه محصولات خود، مشخصات کامل محصولات و کاربرد آنها برای مصرف کننده، از آن استفاده می کنند.

کاتالوگ به نوعی نماینده‌ی شرکت و یا سازمان شماست که وظیفه‌ی معرفی اهداف، ارزش ها و محصولات شما را برعهده دارد. اصولا شرکتی که قصد چاپ کاتالوگ را دارد، یکسری از محصولات مهمی که می خواهد به مشتریان خود معرفی کند را گردآوری کرده و در رابطه با هر کدام توضیحات مفید و مهمی را برایشان در نظر گرفته تا بتواند به نوعی خدماتی که ارائه می دهند را با ذکر جزئیات کاربردی برای مشتری توضیح دهد.

طراحی و چاپ کاتالوگ می‌تواند اهداف و اطلاعات شما را به مشتری برساند و شما با گردآوری یک مجموعه از محصولات خود در قالب یک دفترچه، به صورت مثمر ثمری به تبلیغ شرکت خود با جزئی ترین اطلاعات بپردازید. از این رو امروزه هر شرکت و سازمان تازه تاسیس شده از طریق کاتالوگ تخصصی دست به تبلیغات موثری می زند.

کاتالوگ

طراحی و چاپ کاتالوگ

 جالب است بدانید: قبل از چاپ کاتالوگ بایستی بازار هدف خود را به خوبی شناسایی کنید و سپس اقدام به چاپ کاتالوگ نمایید. همچنین یادتان باشد کاتالوگ به نوعی آگهی دهنده‌ی پیام شما می باشد، از این رو از یک طراحی منحصر به فرد با رعایت تمام نکات از قبیل: سایز فونت، کیفیت تصاویر استفاده شده در کاتالوگ، نوع رنگبندی، نوع کاغذ چاپ و از همه مهمتر جذابترین و کامل‌ترین توضیحات استفاده نمایید تا بتواند سبک و سیاق شرکت و برند شما را به صورت واضح و شفاف به مشتری نشان دهد.
 


بیشتر بخوانید: بروشور چیست؟


تفاوت کاتالوگ و بروشور

کاتالوگ در واقع کتابچه ای است که داری چندین صفحه است ولی بروشور تنها یک صفحه دارد.

تفاوت بروشور و کاتالوگ

قیمت کاتالوگ

برای تعیین قیمت کاتالوگ موارد بسیار زیادی موثر هستند
این موارد عبارت اند از : ابعاد ، جنس و گرماژ کاغذ ، تعداد صفحات ، نوع دوخت و...
پس نمیتوان قیمت یا بازه قیمتی ای برای کاتالوگ اعلام کرد.

کاتالوگ چه کاربردی دارد؟

لازم است بدانید: برای بهتر دیده شدن و معرفی درست و تاثیرگذار، نیازمند تبلیغات هوشمندانه و موثری هستید. تبلیغاتی که بتواند با آپشن‌های کاربردی، اهداف، خواسته ها و ارزش هایتان را به صورت شفاف به مخاطب نشان دهد و آنها را درگیر خدمات ارائه شده  توسط شرکت شما کند. اگر می خواهید یک تبلیغ ماندگار و حرفه‌ای انجام دهید پیشنهاد می کنیم در درجه اول برای خودتان یک کاتالوگ اختصاصی طراحی کنید.

کاتالوگ شما اولین تبلیغ شماست که قرار است در دست مشتری باشد و اطلاعات و خدمات شما را تبادل کند. غالبا شرکت‌ها و سازمان‌های  بزرگ و معتبر برای معرفی محصولات و خدمات خود و دست یافتن به بازارهای فروش و رقابت با رقبای خود، از طراحی و چاپ کاتالوگ اختصاصی به عنوان بهترین رسانه تبلیغاتی استفاده می کنند.


برچسب ها :


نظرات

ارسال سوالات و نظرات

دسته بندی موضوعات