0937-094-0090 021-91015548-031-37789580
سلفون حرارتی چیست؟

سلفون حرارتی چیست؟

سلفون ها برای اولین بار در سال 1912 به منظور تولید رومیزی ضد آب توسط یک شیمیدان شناخته شد که به مرور زمان و با پیشرفت های بشر، امروزه در اکثر صنعت ها کاربرد دارد.

در واقع سلفون همچون یک پلاستیک شفاف است که کاربردهای متنوع و مختلفی دارد.
خاصیت ویژه ای که سلفون ها دارند با افزایش دما پاره نمیشوند و بر روی جسم جمع میشوند.


بیشتر بخوانید : سلفون چیست و چه کاربردهایی دارد؟


انواع سلفون حرارتی

سلفون ها از نظر طرح به دسته های سلفون مات، سلفون براق و سلفون فانتزی (طرح دار، مخمل، متالایز) و از نظر جنس به دستبه بندی های زیر تقسیم میشوند.

سلفون حرارتی PVC

این سلفون ها بر پایه مواد پلاستیکی PVC هستند (یکی از انواع PVC ها کارت های بانکی هستند) ، سلفون PVC بی رنگ ، روشن و خشک و شکننده است و حداکثر دمایی که درآن بدون تغییر شکل باقی می ماند 20 درجه است.

سلفون حرارتی POF

سلفون POF  نرم ، دارای قابللیت ارتجاعی (کشسانی) است ، این نوع سلفون برای بسته بندی مواد غذایی و خوراکی  بسیار مناسب است و قیمت بالاتری نسبت به دیگر سلفون های حرارتی دارد.

سلفون حرارتی PEX

سلفون PEX سلفونی با استحکام بسیار بالا است و برای محصولاتی که نیاز به استحکام بیشتری دارند مورد استفاده قرار میگیرد.

سلفون بسته بندی

چرا سلفون ها شفاف هستند؟

سلفون ها از مواد اولیه پلاستیکی تولید شده است، در پروسه تولید این سلفون ها بعد از اینکه از قالب خارج می شوند توسط آب، حرارت بالایی را پیدا می کنند.

جالب است بدانید: علت شفاف بودن سلفون هانیز به دلیل تغییر دمایی است که بعد از خارج شدن از قالب به سرعت در آن غوطه ور می شوند و درخشندگی بی نظیری پیدا می کنند.

 

مزایای سلفون حرارتی

  • یکی از دلایل بارزی که در اکثر موارد از سلفون استفاده می کنند، قدرت دوخت پذیری بالای آنست و در اکثر شرکت ها برای بسته بندی محصولات از سلفون استفاده می شود.
  • مزیت استفاده از سلوفن به این دلیل است که وقتی محصولات را از طریق آن بسته بندی می کنند، به دلیل قدرت مکش بالایی که دارد، هوا را به داخل راه نمی دهد و دوخت آن دچار مشکل نخواهد شد.
  • یکی از کاربردهای اصلی سلفون حرارتی، استفاده از آن در بسته بندی محصولات است.
  • سلفون ها مقاومت بالایی در برابر حرارت های زیاد دارند، چرا که گاهی برخی از محیط ها به گونه ای است که سلفون می تواند حرارت آن را تحمل کند.

کاربردهای سلفون

از جمله کاربردهای سلفون را می توان در مواردی همچون: بسته بندی محصولات، بسته بندی کادو، بسته بندی کاورهای سی دی و چسب نواری دانست.


برچسب ها :


نظرات

ارسال سوالات و نظرات

دسته بندی موضوعات