0937-094-0090 021-91015548-031-37789580
هولوگرام چیست؟

هولوگرام چیست؟

هولوگرام که به اشتباه گاها هولگرام نیز نوشته میشود ، یک برچسب امنیتی تخصصی و یک نشانه‌ی تصویری چند بعدی می باشد که امروزه در اکثر کالاهای معتبر دیده می شود.

 در واقع هولوگرام توسط لیزر به صورت یک برچسب که در لایه‌های مختلف آن آرم و یا لوگوی شرکت موردنظر می باشد، تولید می شود.

این نشانه‌ی تصویری سه بعدی نه تنها امنیت و اعتماد را به مشتری القا می‌کند، بلکه به دلیل سه بعدی بودن، جلوه ی بصری فوق العاده ای را ایجاد می‌کند که بی نظیر است.

با پیشرفت علم و تکنولوژی و حضور متدهای پیشرفته در دنیا باعث شده است، کامپیوترهای جدید و رده بالا، بتوانند توسط نرم افزارها و سخت افزارهایی تخصصی به تولید هولوگرام هایی بپردازند که کپی برداری از آنها در هیچ کجای دنیا امکان پذیر نباشد.

بنابراین وجود هولوگرام بر روی هر محصول و کالایی نشانه‌ی اعتبار و اصالت کالا بوده و  شما می توانید با دیدن آرم شرکت سازنده با خیالی آسوده آنها را خریداری کنید.

ویژگی ها و مشخصات هولوگرام چیست؟

هولوگرام یک نشانه‌ی سه بعدی و یک برچسب مخصوص و منحصر به فرد است که بر روی هر چیزی همچون: کارت بیمه، کارت ضمانت، پاسپورت، معاینه فنی، چک و اوراق بهادار، کارت اعتباری، ضمانت های بانکی، کارت شناسایی و همچنین لوازم و قطعات یدکی زده می شود. جالب است بدانید: هولوگرام از حساسیت بالایی برخوردار است و در صورت دستکاری زیاد مخدوش می شوند.

 همچنین این نشانه ی تصویری به هیچ عنوان قابلیت کپی برداری ندارد و هیچ کسی نمی تواند از آن کپی برداری و یا تکثیر مجدد نماید.

 این برچسب، در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد و برای محصولات و کالاهایی که در معرض حرارت هستند، مناسب است.

همچنین به مشتری حس اعتماد و اطمینان می دهد و از ظاهری شیک و جذاب برخوردار است.

هولوگرام به صورتی است که قابلیت تولید در طرح‌های متنوع و ابعاد مختلف را دارد و بسیار کاربردی و کارا می باشد و می توانید تقریبا بر روی تمامی کالاها و محصولات هولوگرام را نصب کنید.

انواع هولوگرام:

هولوگرام‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. به عنوان مثال هولوگرام‌های سه بعدی که در مدلهای سه بعدی طراحی و نشان دهنده‌ی رنگ و عمق هستند.

نوع دیگری از هولوگرام‌هایی که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، هولوگرام‌های کارت شناسایی هستند که به صورت برچسب‌های شفاف بر روی سایر کارت‌های شناسایی به عنوان یک امضا و نشانه نصب می شوند.

 این هولوگرام غالبا به منظور عدم کپی برداری و ماندگاری کارت‌ها استفاده می شود.

هولوگرام نقش برگردان نیز نوع دیگری می باشد که در هنگام جدا شدن، تصویر و یا متنی از خود را بر جای می گذارد که جذاب و خاص است.

هولوگرام های دارای طرح مخفی نیز، برای حفاظت از بسته‌ها و کارتن‌هایی که از حساسیت بالایی برخوردار هستند، استفاده می شوند.

این برچسب ها، اشکال گرافیکی خاصی دارند و هنگامیکه از روی بسته برداشته شوند، کلماتی به منظور باز شدن بسته روی آن به جای می ماند و همچنین برای امنیت بیشتر و کنترل کالاهای خاص نیز از هولوگرام های دارای شماره سریال استفاده می کنند.

 در کنار تمام این ویژگی‌ها، تولیدکنندگان گاهی اوقات صرفا به دلیل زیبایی بخشیدن به کالاهای خود از هولوگرام استفاده می کنند.


برچسب ها :


نظرات

ارسال سوالات و نظرات

دسته بندی موضوعات